-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30602 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

در مورد اين مطلب برايم توضيح دهيد: دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است؟

جالب اين جا است كه عين سؤال در ضمن يك قضيهاي از امام مجتبي(ع) پرسيده شد و آز زماني بود كه حضرت لباس فاخري در بر داشت و شمشيري را روي لبس بسته و بر قاطري راهدار و پر نشاط سوار بود و جمعي از بستگان همراه حضرت در حركت بودند.

در بين راه پير مردي از فقيران يهود كه سخت پريشان حال و آشفته بود پيش آمد و حضرت را از حركت بازداشت و گفت اي فرزند پيامبر(ص) درباره من انصاف ده، حضرت پرسيد: در چه چيز انصاف دهم؟ گفت جد شما فرمود: الدنيا سجن المؤمن و جنّة الكافر؛ دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است.

تو مؤمني و من كافر.

در حالي كه در نظر من دنيا براي تو بهشت است چه اين همه نعمت در اختيار داري و براي من زندان است؛ زيرا بر اثر فقر و تنگدستي در معرض نابودي قرار دارم.

امام مجتبي(ع) سخن مرد يهودي را كه شنيد، سخن پيامبر اكرم (ص) را برايش توضيح داد و خطاي ديدگاه يهودي را برايش آشكار ساخت و فرمود: اي پيرمرد اگر ميديدي نعمت هايي را كه خداوند براي من و مؤمنين در جهان آخرت آماده كرده كه نه چشمي ديده و نه گوشي شنيده، ميدانستي كه هم اكنون با تمام نعمت هايي كه در اختيار دارم پيش از انتقال به جهان آخرت گويي در زنداني تنگ به سر ميبرم و نيز اگر ميديدي آن عذاب هميشگي كه خداوند براي تو و هر كافري در عالم آخرت قرار داده ميفهميدي كه پيش از انتقال به عالم آخرت در نعمت گسترده و بهشت جاويدان جاي داري.

با توجه به مظمون سخن امام مجتبي (ع) معناي حديث معروف پيامبر اكرم(ص) به خوب روشن ميشود كه زندان بودن دنيا براي مؤمن و بهشت بودن براي كافر يك امر نسبي است؛ يعني دنياي مؤمن نسبت به آخرت مؤمن و دنياي كافر نسبت به آخرت كافر مورد مقايسه قرار ميگيرد و اين بدان معنا نيست كه مؤمن نبايد از منافع مادي دنيا بهرهمند شود.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.